O SES TÜRKİYE İLK ELEMELER TOP 25

Selamlaar :)
Bugün daha da ilginç bir yazı ile karşınızdayım.
Konumuz herkesin severek, bayıla bayıla izlediği O Ses Türkiye ve benim bu sesler arasında seçtiğim Top 20 Listesi :)

Geçtiğimiz haftalarda twitter sayfam üzerinden anlık olarak yorumlamıştım, O Ses'i. Ama bundan sonra pek onu yapmayı düşünmüyorum.


İlk elemeler, düellolar vs. olarak ilerleyecek bu yazılar.. :)


Şunu da belirtip geçiyorum yazıya; ilk elemeler henüz tamamlanmadı; eğer favorilerim değişirse bu yazı güncellenecektir. :)


20'den 1'e doğru gidelim ne dersiniz?




22.HAZAL SİRMAN
Hadise'nin yanlışlıkla döndüğü bunu da çaktırmamak için tüm imkanlarını seferber ettiği, çok beğendim ayağına düet yaptığı, hatta şarkıyı tekrar söylettiği genç kızımız.
Kızın sesi güzel, ama bence tam oturmamış, birkaç sene sonra gelse ortalığı yıkardı diye düşünüyorum.
Şarkının başlarındaki gırtlak süslemelerini ve sesini aşağı yukarı oynatmasını çok sevdiğimi ve başarılı bulduğumu söylemeliyim ama şarkının sonlarına doğru vasatın üzerine çıkamadı.

21.SEVİL-SEVİNÇ
Yine ikili sesi kullanan ve jüri üyelerini döndürmeyi başaran kızlarımız.
İlginçler ama sesleri benim sevdiğim cinsten değil.
Gökhan hariç, tüm jüri üyelerini döndürmeyi başarmış ve seçimleri Ebru Gündeş'ten yana olmuştur.
20.RIDVAN ÇELENK
"o kadar da değil" dedirten birisidir.
Sesinin sadece bir ilginçliği var, onun dışında şarkıyı söylerken müthiş sallandı sesi.
Kafa seslerini çok ince kullanması, sadece onu ilgi çekici kıldı.
Murat Boz'un takımında.

19.DİLARA ALPMAN

Bu kızı kimsenin konuşmamasını anlamlandıramıyorum ciddi ciddi harika söyledi, ayrıca Şebnem Ferah'ın Sil Baştan'ını Şebo'dan başka severek dinlediğim sayılı kişilerden birisi.
American Honey ile tüm jüri üyelerini döndürüp Hadise demiştir.

18.MELİKE KONUR
Hero gibi söylenmesi ve yorumlanması oldukça zor olan bir şarkıyı Mariah Carey'i taklit etmeden başarılı bir şekilde yorumlayan bir yarışmacıdır kendisi.
Tüm jüri üyelerini kendisine döndürmeyi başarmıştır, seçimi Hadise'den yana.
17.EMRAH UÇAR
Bu sezonun Erkam'ı diye tanıyorum ben kendisini.
Aamaa farkları var tabiiki.
Erkam'ın sesi vasatın üzerine çıkamazken, abimiz Vazgeçtim'i uçurmuştur.
Ve tüm jüri üyelerini döndürüp, mutlak bir ters köşe ile Hadise'yi seçmiştir.
16.PEREN FİLDİŞİ
Tüm genç erkeklerimizin aklını başından alan güzel bir hanımdır efenim.
Murat Boz'un takımında, ilerler uzun süre :)
Şunu da dinlemenizi tavsiye ediyorum.




15.HAMDİ ÇELİKTAŞ
Müziğe hiçbir şey engel değil, hiçbir şey.
Müziği yaşamak için önünüzde hiçbir engel yok. Önemli olan azminiz, ne istediğiniz.Kusur bedende değildir, beyindedir.
Geçen yıl da katılmıştı Hamdi bey ama tereddütlerle dönmemişti, hiçbir jüri üyesi.
Çok üzülmüştüm, ama o vazgeçmemiş ve tekrar gelmiş.
Gökhan'ın takımında :)
14.ÇİĞDEM BEZCİ
Engel tanımayan, güçlü kadınları çok çok seviyorum.
Kendisi bir trafik kazası geçirmiş, ve ayağını tam anlamıyla kullanamıyor.

Kendisi çok samimi ve güçlü bir insan. Örnek bir hikayesi var.
Medyanın olmayan bacağını ondan daha çok haber etmemesi dileğiyle, yolu açık olsun.
Ebru Gündeş'in takımında.


13.BAŞAK KALKAN
Unbreak My Heart!
Bu şarkıya aşığııım.
Şarkısı güzeldi, Murat Boz'un takımında kendisi.
Ebru Gündeş harici tüm jüri üyelerini döndürmeyi başardı.
12.DERVİŞ KÜÇÜK
Krallar kralı türkücü, hariiikaaaaa.
Tüylerimi diken diken etti,
Bayıııldıııııım.
Murat Boz'dan yana.
Düelloda Oğuzhan Öz ile eşleşmese de doya doya izleyebilsek, umarım öyle bir hata yapmaz Murat Boz.

11.GÖKTUĞ VARYOZDÖKEN
Bir diğer favorime merhabaaa :)
Ben bu şarkıyı çok mu seviyorum ne?
Müthiş yorumlamış, sıkılmadan dinledim.
Müthiş bir Levent Yüksel şarkısıdır.
Murat Boz'un da dediği gibi "Allaah Allaaah"
Gökhan hariç tüm jüri üyeleri döndü, seçimi Ebru Gündeş'ten yana. Ama bu duruma en çok sevinen tabiiki Gökhan! :)
10.BERKAY BULUT
Hemşerime 10 numara çok yakıştı. O da Bursa'lı.
Öykü Berk ile tanıdığımız Evlerinin Önü Boyalı Direk şarkısıyla katıldı.
Şarkının ilk tınısını duyduğumda risk demiştim ama uçurdu şarkıyı kesinlikle.
Tüm jüri üyelerini döndürmeyi başardı ve seçimi Murat Boz'dan yana.
10.TUĞBA TUFANTEPE
İtiraf etmeliyim ki geçer şarkısı beni hiç bir zaman bu denli etkilememişti.Nefiis okudu, tertemiz okudu.Seçimi Hadise'den yana oldu. Hadise'nin en büyük final adaylarından olduğunu düşünüyorum.
Ayrıca Ebru Gündeş'i seçmemesi konusunda bazı arkadaşların çelişkide olduğunu görüyorum genelde ama Hadise'nin geçen yılki takımında Selin vardı, o da muazzam bir sesti, ve Hadise'nin takımının finale en çok yaklaşan üyesi oldu. Yani o takımda pırlanta gibi parlar Tuğba.

9.MÜGE GÖKTÜRK
Herkesin harcı olmayan Tina Turner şarkısı okumuştur. Herkes Simply The Best okuyamaz, bu kadar güzel okuyamaz. Sonlarda biraz sallanmasa daha üstlerde görebilirdik kendisini ama sesi ciddi ciddi çook çook iyi. Bu kızı her dinlediğimde en az onun kadar heyecanlanıyorum, "walking away with my heart and my soul" kısmında tüylerim diken diken oluyor.
Ebru Gündeş ve Gökhan Özoğuz'u döndürmeyi başarmıştır, Gökhan'ı seçmiştir

8.TOLGA GÜL
Ben böyle bir Neşet Ertaş yorumu duymadım, görmedim. Neşet Ertaş dışındaki söyleyenlerden hiçbiri bu kadar yüreğime dokunmadı, ba-yıııl-dııım.
Ahirim Sensin en sevdiğim Neşet Ertaş türküsüdür, nefis yorumladı, saatlerce dinleyebilirdim ben şahsen.
Hadise hariç tüm jüri üyelerini kendine döndürüp, Gökhan diyerek; Gökhan dahil herkesi şaşırtmıştır :)

7.GÜVEN YÜREYİ
İlk olarak geçen yıl Kuşadası'nda izlediğim, bu çocuk deli iş yapar dediğim ve çıktığı ilk yarışmada ses getiren arkadaşımızdır kendisi.
İzlediğim geceden bir performansını da koyuyorum buraya.
Kendine özgü bir tarzı var, sahnesi mutlaka izlenmeli.
Jüri üyelerinin tümünü döndürmeyi başarmış ve 
Murat Boz'u seçmiş, Murat Boz'un en önemli silahlarından olacaktır.

6.NEYLAN ÖZGÜLE
1.sezon ilk iki kişili akımı başlatan güzeller güzeli kızımızdır.
Partneri Serhat Soyyiğit ile ilk sezon Hülya Avşar'ın takımına girmiştir, ancak düello evresinde elenmiştir kendisi. İlk performansını buradan izleyebilirsiniz;
Şu anki sezonda ise tek başına katılmış.
O kadar naif ve yumuşak bir sese sahip ki insan kayboluyor şarkının içinde..
Ebru Gündeş harici tüm jürileri son saniyede dündürmeyi başarmıştır, onun da seçimi Gökhan :)

5.TUĞÇE GENDİGELDİ
Sahne öncesi röportajında aşırı itici bulsam da, sahne enerjisi ve özgünlüğü müthiş.
Biraz egoist olmasaydı belki ilk 3'e girerdi.
İçine kaçan şarkıcıları yazıyorum;
1.Shakira
2.Shakira
3.Shakira
Twitter sallandı ama benim birincim belli :)
Kararı Ebru Gündeş'ten yana.
Ağzında fok balığı var gibi konuşmasa, saçlarına da bir maske yapsa harika olabilir :(


4.HASAN DOĞRU
Opera bölümü mezunu olup, çorbacıda çalışan, karakterine, mütevaziliğine deli gibi bayıldığım harika bir insandır kendisi efendim.
Sesinin olağanüstü olmasının yanında, çokta naif bir yarışmacı.Güzel de türkü okuyor.
Ayrıca felaket derecede Leyla ile Mecnun'daki İsmail abi karakterine benzettim ben..
Muhtemelen 1. olamayacaktır, -Türkiye'de dinlenen bir tarz olmaması sebebiyle- ama kesinlikle dünya çapında bir abimizdir.
Fazla söze gerek yok, herşey ortada.
Tüm jüri üyelerini kendisine döndürmeyi başarmış, seçimi yine bir ters köşe ile Gökhan'dan yana olmuştur.



3.YASEMİN DEMİR
Annem yorumuyla tüm Türkiye'yi ağlatan, muazzam içten okuyan, duyduğum andan itibaren sesine aşık olduğum harika kadındır efenim.
Hayatlarındaki tek eğitimi ilköğretimde çaldığı flüt olanların eleştirdiği de bir kadındır, "bende mi kulak yok?" sorusuna da cevabım net evettir.
Tüm jüri üyelerini mest etmiştir, stüdyo seyircilerinin "bir daha, bir daha" diye bağırmıştır.
Ayrıca Gökhan'ı seçmesiyle de yarışmanın seyrini değiştirmiş, inanılmaz bir ters köşe yapmıştır kendisi.
1. değil, 3. sırada olmasının nedeni de tamamen benim 1. ve 2. şarkıya ve yorumlarına aşık olmamdan kaynaklanıyor efenim.




2.ONUR ŞENER
İlk 3 sıra değişti hep benim için, bir sıralama yapmak zorunda olduğum için 2. oldu kendisi benim listemde.Normalde son 3 kişinin de birinciliği ciddi ciddi zorlayacağını hatta finale gidebileceğini düşünüyorum.
En sevdiğim Queen şarkısını uçurdu, uçurdu. Evde ona eşlik ettim resmen, sevdiğim şarkıların -hatta en sevdiklerimin yani bence bu şarkı dünyanın en en en güzel şarkılarından birisi- coverlarını çok beğenmem ama bu çook çook farklıı.
Hadise ile yaptığı düet ise tam anlamıyla olay, her gün 20 kez filan dinliyorum :)
4 jüri üyesini de döndürmeyi başardı, onun da seçimi Gökhan'dan yana.



1.MERT DEMİR
Açık ara en favorim olan tatlı çocuktur efendim. Stevie Wonder'dan Isn't She Lovely yorumu ile bana evin içinde çığlık attıran, kafa sesleriyle her şarkıyı uçurabileceğini düşündüğüm, elinde gitarı, ruhundaki mütevaziliği ile tüm jüri üyelerinin koltuklarını kendisine döndürmeyi başarmıştır efendim. Onun tercihi ise Gökhan'dan yana! :)

Ben performansını ben izlemekten sıkılmadım, sıkılmam. Türkiye'nin Jason Mraz'ına merhaba deyin güzellerim :)


Mutlu hafta sonları olsun herkese,
Haftaya Cumartesi görüşmek üzere, hoşçakalııın.
Son 3 kişilik kontenjan :)
İLETİŞİM İÇİN;
twitter.com/ksolanahtari
instagram.com/kayipsolanahtari
kayipsolanahtari@gmail.com