O Ses Türkiye Final-Ersin Yılmaz

Selamlar.
Güzel bir cumartesi sabahından merhabalar herkese.
Bildiğiniz gibi O Ses Türkiye final haftasına girdi.
Finalistleri tek tek tanıyalım diye yazılarını yazmaya karar verdim ben de.
Belki oylarınız için belirleyici bir etken olur.


Ve bugünkü konuğum Ersin Yılmaz.



"21/11/1972 Gümüşhane/Torul doğumluyum. İlk ve Orta öğrenimimi Torul’da, Liseyi Gümüşhane/Kürtün Lisesinde okudum. Liseyi bitirdikten sonra, 1989 yılında Gebze’de oturmakta olan ağabeyimin yanına gittim. Gebze’ye geldiğim sene (1989) İstanbul Nışantaşı’nda halamın da bir tanıdığı vasıtasıyla bir yemek restaurantında işe başladım. Bir süre orada çalıştım. Memleketteyken kendi kendime bağlama çalıp söylerdim. İlk eleme röportajında da söylediğim gibi, bir akraba düğününde bağlama çalıp türkü söylemem üzerine, organizatör ağabeyimiz düğün salonlarında çalışmam için iş teklifinde bulununca ben de kabul ettim." olarak anlatmış müziğe başlamasını.

Kızının ısrarıyla katılmış yarışmaya, bu rock soundları Cem Karacalar, Dumanlar da kızından sanırım.


İlk performansında Ahmet Kaya'nın Kafama Sıkar Giderim isimli parçasını seslendirdi.

Ahmet Kaya ve O Ses Türkiye denildiğinde bende bir ön yargı oluşuyor.
Çünkü geçen yılki birinci tam bir fiyaskoydu benim açımdan. Hatta çok sevdiğim bu yarışmanın bir sonraki sezonunu izlememek için kendime söz verebilecek kadar büyük bir yıkımdı. Tabii bu tabuları yıkan bir isim var, onun sayesinde tekrar izledim yarışmayı ki; onun yazısı gelecek.


Ersin bey sahneye çıktıktan sonra herkes "Aağğağa yine mi Ahmet Kaya","Yeteeer, hep taklitle mi yürünecek bu yarışmada" vs. demeye başladı. Ama kendisi öyle güzel bir cevap verdi ki hem bana, hem de böyle düşünenlere.



Performansını sonradan o tabular yıkıldıktan sonra tüm bölümleri izlerken gördüm. Ve dedim ki "Umarım geçen yılki birinci gibi sadece Ahmet Kaya parçaları okumaz." Çünkü Ahmet Kaya karakteristik bir ses. Onun şarkılarını söylerken isteseniz de istemeseniz de sesiniz o tınıya kayabiliyor. Ama sonradan birkaç kez daha dinlediğimde bu parçayı kendi tarzına uydurduğunu, Ahmet Kaya'ya benzetmemeye çalıştığını gördüm. 



Gerçekten geçen yılın birincisiyle karşılaştırılamayacak kadar yetenekli, daha güzel bir sese sahip ve gelecek vaadeden birisi kendisi!

İlk elemelerde de Ebru Gündeş, Murat Boz ve Gökhan Özoğuz'un koltuklarını döndürmeyi başarıp Gökhan'ın takımına girmeye hak kazanmış birisi.


Ben heyecanla o tabuları yıkan kişinin düellosunu beklerken -onu tahmin edenler vardır, ama sonra yazısı gelecek- Ersin Bey'in düellosunu gördüm.

Ahmet Kaya'ya benzettiğimiz Ersin Bey, Duman'ın solisti Kaan'dan dinlemeye alıştığımız Oje parçasını söylüyor.


Bu parçayla ne kadar iyi bir ses olduğunu gösteriyor bence. Gümbür gümbür, insanın içine işleyen bir sesi var. Öyle ki Duman'ın vokali Kaan'ın tahammül edemediğim yorumu yüzünden dinleyemediğim bu şarkıyı her gün dinlediğim bir şarkı haline getirdi, tabiiki ondan dinliyorum.



Birebir bölümünde ise Olmadı Yar parçasını seslendirdi ve bu kez Müslüm Gürses damgası yedi.

Ancak kimse şunu bilmiyor ki karakteristik seslerin şarkılarını söylediğiniz zaman sesiniz ister istemez o kişinin sesine kayar. 


Önemli olan kendini tekrar etmemek. Geçen yıldan örnek verirsek yine ben sürekli Ahmet Kaya dinlemekten sıkılmıştım. Ama Ersin Bey Duman da söylüyor, Ahmet Kaya da, Müslüm Gürses de, türkü de. Çakma muamelesi yapılsa da içinden bir rockçı çıktı. Ve bir sonraki videoda Volkan Konak tınıları da duydum sanki. Bir dinleyip karar verin :)




Birebir turunu da geçince, canlı yayınlara geçildi ve ilk canlı yayında Sen De Başını Alıp Gitme dedi ve bende kayış koptu. %75 gibi net bir yüzde ile rakibi Çiğdem'i geride bırakarak adını yarı finale yazdırdı.

Bu yorumuyla resmen yüreğime dokundu. Helaal olsun.


Yarı final performanslarına da diyecek sözüm yok. Sonuna kadar haketti finali. Göreceğiz bakalım neler olacak. :) 



Geçen sene "çakma" Ahmet Kaya'nın bu yarışmayı kazandığını düşününce Ersin beye çok daha fazla değer verilmesini istiyorum, evet.



Sanırım bu sezon arabeske, türküye, özgün müziğe aynı anda bu kadar yatkın başka biri daha yoktu. İlk sezonda bir İbrahim Şevki vardı bu kadar yatkın bu sezon da Ersin Bey. 


Gökhan'ın payını unutmamak gerek tabiki bu konuda. Gökhan bu yarışmayı çook farklı bir yere taşıdı. Türkü show olmaktan çıkardı, avrupalılaştırdı.


Gerçekten bayılıyorum sesine, yorumuna, karakterine, mütevazi duruşunu. 

Finalde söylemesini umduğum, ve söyleyeceğini düşündüğüm şarkıların Cem Karaca-Tamirci Çırağı ve bir tane daha Duman şarkısı olacağını düşünüyorum. Kaç performans sergilenecek bilmiyorum ancak bir tane de eski performanslarından bir şarkı söylerler sanıyorum onu da kesinlikle ve kesinlikle "Sen de Başını Alıp Gitme" olmasını istiyorum.


Sevgiler. :)