Albüm İnceleme-Eylül Geldi Sonra (Emre Aydın)

Selamlar!

Güzel bir haftayı geride bıraktık. Bu haftayı en güzel geçirenler de Emre Aydın fanları olsa gerek. 2.5 yıldır bekleniyor yaklaşık bu albüm onlar tarafından. Nasıl ve ne heyecanla beklediklerini biliyorum, bizzat şahit oldum. O heyecanı ben de yaşadım onlarla.

Önce ben bu albümün bendeki hikayesini anlatarak başlamak istiyorum yazıya.
Emre Aydın'ın fan clubu yani kısaca EAFC olağanüstü bir fan clup. O kadar heyecanlılardı ki, sanıyorum Emre Aydın ve ekibi bu kadar heyecanlanmamıştır albüm için.
Albüm çıkar çıkmaz bana "nasıl buldun?" , "favorin hangisi?" gibi pek çok tweet attılar. İyi anlaşıyoruz sanırım onlarla. :) 

Ben albüm hakkındaki bildiğim her gelişmeyi blogta paylaştım sayılır Her paylaştığım yazıdan sonra daha da heyecanlanıp "ay valla bu sefer dayanamıyorum, çabuk çıksın çabuuuuuuuuuk" diyen bir fan clup.

Emre Aydın da bu sevgiyi, ilgiyi biliyor; onları hiç unutmuyor.
Albüm çıktıktan sonra çıktığı üç kadar program vardı, ve altı gazetede röportajı. Özellikle baktım. Hepsinde fan clubunden bahsediyor, ona "ağabey" diye hitap ettiklerini vurguluyor. Çünkü olgun bir fan clup EAFC ve bu nedenle "aşkııııııaaaaııım" tarzı konuşmuyorlar, bunun nedeni ise Emre Abilerinin de bu tarz konuşanlardan hoşlanmaması olabilir bence.
Her zaman arkasındalar Emre Abi'lerinin. "bebek ünlüsü" diyene de "sahte tıkçı" diyenlere de gereken cevabı veriyor, abilerine söz söyletmiyorlar.

Neyse gelelim Eylül Geldi Sonra'ya.

RAMPAAPAAAMPAAAPAAAAAAAAAAAAAAAM KARŞINIZDA EYLÜL GELDİ SONRA!



Eylül Geldi Sonra büyük bir sonbahar esintisi taşıyan, soundu ile beni şaşırtan, içinde ud, ney gibi sesine aşık olduğum enstrümanların bulunduğu, Emre Aydın'ın zaman temalı ve en melankolik albümü. 
Yani bu nedenle hala "hep depresif şarkılar yapıyorsun, hareketli şarkı yapmayacak mısın?" "yalnız ve depresif misin?" sorularından hala kurtulabilmiş değil. 
Zaten bu konuda Emre Aydın'a katılmadan edemiyorum; "bir insan depresifken hiçbir şey üretemez, öyle bir gücü olmaz" Mutluyken de "ha haa haa çok mutluyum, bakın oleeey" diye de şarkı yapmamalı, ki ülkemizin kanayan yarası olan bu durumu icra edip "ben kraliçeyim" "ben castiinbiiibiiir'ım" diye dolaşan sanatçılarımız var ne yazık ki.
Bir de Emre Aydın'ı iki saniye şu şarkıyı söylerken düşünürmüsünüz?: 
"Bebek'te üç beş tuuur ataarıım."
 Hayır o Bebek ünlüsü değil :(
Bu arada hala düşüneniniz varsa çabuk bırakın, ayıp :)
Afili Yalnızlık biraz Ege'liydi, Kağıt Evler ise biraz Stockholm'lü. 
İstanbul'lu bir albümmüş Eylül Geldi Sonra. 
İki albümden hangisine daha yakın diye düşünürsek ben biraz daha Afili Yalnızlık'a yakın olduğunu düşünüyorum.

Emre Aydın bu albümde iki prodüktör ile çalışmış: Mustafa Ceceli ve Mats Valentin.
Ud, ney vb. Türk enstrümanlarının kayıtlarını Türkiye'de yapmış, davul gibi buranın kaydından daha iyi olduğunu düşündüğü enstrümanların kaydını ise Stockholm'de.
Ben Kağıt Evler'i çok beğenmiştim, onda da Mats Valentin ile çalışmıştı Emre Aydın, isabet olmuş bence. Çünkü Emre Aydın yaptığı işin en iyi olmasını istiyor ve bunun için uğraşıyor. Klibini bile kendisi çekiyor.
Kartonet tasarımı ve fotoğraflar Sertaç Pişkin'in objektifindenmiş bu arada, ona da bir tebrik, bir alkış kocamanından ŞAKŞAAKŞAAK

Bilen bilir. Teaser'ı dinlediğimde; "teaserından bu kadar etkilendiysem, tamamını dinleyince üzerime toprak atarsınız" tarzı birşeyler söylemiştim, hala atan olmadı şikayetçiyim :)
Nefis bir albüm. Her şarkı, her kelime kalbinize dokunuyor. Emre Aydın bu işte çok usta kesinlikle. Şarkıları teker teker incelemeye başlarsak;

AKŞAMLARDA PARMAK İZLERİN
Akşamlarda Parmak İzlerin söz ve müziği Emre Aydın'a ait baya sevilecek bir şarkı. Sevilmeyi hak etmenin de üstünde. Emre Aydın'ın kariyerinde önemli yeri olan, olacak bir şarkı.
Kış'ı çağrıştırıyormuş ona.
Nakaratının El Gibi'ye benzediğini farkedip künyeye Sezen Aksu yazmış Emre Aydın.
Aslında bununla yapılacaktı albümün çıkışı ama sonradan Eyvah ile çıkılması uygun görüldü. Albümü bu denli güzel yapan şarkıların başında geliyor. 
10/10
GECELER KARA TREN
Albümdeki ilk cover şarkı. Sanıyorum Eylül Geldi Sonra içinde iki cover bulunan ilk albüm. (bknz: Afili Yalnızlık-Hareket Vakti, Kağıt Evler-Duymak İstiyorum)
Geceler Kara Tren söz ve müziği Nazan Öncel'e ait Emre Aydın'a üniversite yıllarını ve Nazan Öncel'i çağrıştıran şarkı.
Orjinalinin üstüne çıkması benim için mümkünsüz, ki bu amaçla söylenmediğinden eminim. Çok özel bir şarkı ve sırf şarkıya aşık olduğu için söylemiştir Emre Aydın
Eylül Geldi Sonra konseptine en uygun şarkılardan birisi.
Acı çekmek isteyenler, mutluyken mutsuz olmak istiyorsanız dinlemelisiniz Geceler Kara Tren'i. 
Melankolik şarkının dibidir.
Üzgünken dinlemeyin, kendinizi balkondan atasınız gelir.
Beni en hissiz anımda bile perişan eden bir şarkı kendisi. 
Nedenini tek şarkının tek bir cümlesiyle açıklayayım:
"bende bir resmin var; yüzüme bakmıyor." bu cümleyle komalık eden şarkı olur kendisi dinleyin anlarsınız zaten :)
 9/10
EYVAH
Albümde en beğendiğim şarkılar sıralamasında ilk sıraları oynayan sözleri Emre Aydın'a, müziği Shimon Buslika'ya ait klibiyle beni mahveden Eylül Geldi Sonra'nın çıkış şarkısı.
"düşüyor sustuklarım gözlerimden yine eyvah", "yalan değil, bittim ben de" cümleleri ile şarkının ruhunu özetlemiştir.
Ud detayına aa-şııık ol-duum.
Kalite kokuyor, Eyvah
Sis ve buhran çağrıştırıyormuş Emre Aydın'a.
Klipteki ağlama sahnesiyle beni de ağlattığı için kırgınım kendisine, izleyemiyorum klibi resmen.
10/10
BİTTİ TEBRİKLER
Eeeen eeen een favoriler favorisi şarkılarımdan diyebilirim, iki şarkı var arasında çok kararsız kalıyorum.
Ama beni en şaşırtan şarkı olduğu konusunda hemfikiriz.
Söz ve müziğin Emre Aydın'a ait olduğunu buram buram hissettim. 
"benden aldıkların, neden benden fazla?" tam bir Emre Aydın cümlesi bence.

Yine Emre Aydın kariyerinde önemli yere sahip olacak bir şarkı olduğunu düşünüyorum. Bayıldım.
Teaser'ı dinlediğimde bu derece müthiş bir şarkı olduğunu asla ve asla tahmin etmedim. Ama of yani. Müthiiş.
Hüzün çağrıştırıyormuş Emre Aydın'a.
 Ben anlatamıyorum siz dinleyin ve hissedin bence.
4875934573495347563479346/10
BURALAR YALAN
İşte beni ikileme sokan o şarkı.
Introsunda yoğun şekilde Hoşçakal havası aldığım için çookçaa sevdim.
Ayrıca Emre Aydın'ın kardeşinin de favorisiymiş Buralar Yalan.
İstanbul'dan gitme isteğini çağrıştırıyormuş ona.

"evimdin sen benim,

ailemdin,

nefesim,

karanlıkta ellerim..."
sözleriyle sanki bir şiir gibi.
Söz-Müzik yine Emre Aydın'a ait.
Bana bu şarkıyı söylese "kalk gidelim savaşa mı nereye?" derim. O derece sevdim.
Nefis şarkı, Soğuk Odalar gibi efsane olacağını düşünüyorum.
BA-YIL-DIM!
45789549564375643653434534675754/10

EYLÜL
Albümün isim babası, özeti şarkı.
Söz Müzik Emre Aydın.
"eylül geldi sonra, bir anda. sensiz oldum, siyah oldum" diyor daha ne desin?

Soundu ile yine aşk yaşıyorum. Dingin bir şarkı, huzurlu ama huzursuz eden bir şarkı.
Albümün ruh halini tek şarkıyla anlamak istiyorsanız şiddetle tavsiyem.
9/10

BELALIM
Albümün 2. coverı. Emre Aydın coverları genelde ya çok seviliyor yada hiç sevilmiyor. Bence bu o çok sevilenler arasında.
Sözlerinin Sezen Aksu ve Zülfü Livaneli'ye, müziğinin ise Zülfü Livaneli'ye ait olduğunu söyleyelim öncelikle.
Şarkı içindeki "herr gece" kısmı dışında çok sevdim. :)

Soundu yine 10/10
Sezen Aksu ve sahnedeki yıllarını çağrıştırıyormuş Emre Aydın'a.
Sezen Aksu şarkısı coverlamak herkesin harcı değildir. 
Emre Aydın'ın da dediği gibi "Sezen Aksu okullarda ders olarak okutulmalıdır" aynen bu fikre katılıyorum, altına imzamı atıyorum. 
9/10

SES VER
Albümün en baba şarkısı.
Söz Müzik: Emre Aydın.
"dünle unutmak arasındayım şimdi" demiş.
Çok ağır şarkı çok.
Oturup hüngür hüngür ağlatma potansiyeli çook çook yüksek.
SORU: İçinde "sen yoksun inan, bi' tek sen lazımken" sözü geçen bir şarkının kötü olma ihtimali var mıdır? 
Ben söyleyeyim yoktur.

Klibi gelecek muhtemelen.
Eyvah'ın klibi beni bu denli etkilediyse, Ses Ver'in klibini izledikten sonra sanırım kendimi eve kapatıp, sessizce ölmeyi bekleteceğim.
Nefis şarkı, özel şarkı, favorim şarkı. :)
10/10
ARTIK ÖZLEMEK İSTEMİYORUM
Kesinlikle klip çekilmesi gereken şarkılardan birisi.
Favorilerden.
Söz müzik Emre Aydın, nefis şarkı.

"sırf sana söyledim, bir tek sen duymadın" cümlesi şarkıyı anlatmak için yeterli bence.
Şarkıda pes söylediği kısımları çook çook sevdim.
Sözler sade, sound biraz sert.
9/10

SEN GİTME
Eylül Geldi Sonra'nın "gitme" diyen kapanış şarkısı.
Söz müzik Emre Aydın'a ait.

O kadar duygulu okumuş ki. Gözümü kapatıp dinliyorum, resmen huzur dolu.
Yine teaserda beklediğimden daha iyi buldum.
10/10


Ve yazının en zorlandığım kısmı TOP 10
1.BURALAR YALAN
2.SES VER 
3.BİTTİ TEBRİKLER
4.AKŞAMLARDA PARMAK İZLERİN
5.EYVAH
6.SEN GİTME
7.GECELER KARA TREN
8.BELALIM
9.ARTIK ÖZLEMEK İSTEMİYORUM
10.EYLÜL

Senin TOP 10'un nasıl? Albümü nasıl buldun? Paylaşmak istersen, yorum bölümüne yorumlarını bekliyorum.

Geçmişteki yazılarımda da söylediğim gibi: 
Emre Aydın; Türk müziğinin hem yön olan sol, hem de terim olarak sol anahtarı. 
Türkiye'nin tartışmasız en kaliteli isimlerinden. Yaptığı her işle adından söz ettirip, albümünü çıkardığı ilk günden ITunes'ta 1. sıraya yerleşebilir, albümü çıkmadan twitter'da TT olabilir.
Tüm bu kalitede de en ufak bir mütevazilik dışı harekete rastlayamazsınız.
Taş atmadan önce düşünmeyen insanlara aldırmayın ve onun neler yaptığını izlemeye devam edin :)


iletişim:
twitter: ksolanahtari
instagram: kayipsolanahtari
kayipsolanahtari@gmail.com
kayipsolanahtari.blogspot.com