O Ses Türkiye Final-Mert Demir

Selamlar, serinin son yazısı ve benim en favori yarışmacım bugünün blog konuğu.

Sesine, duruşuna, tarzına hasta olduğum Mert konuğum bugün.
Kendisini "Adim Mert Demir. 26.01.1994'de İstanbul Beyoğlu'nda doğdum. Elazığlı'yım. Ilköğretimimi 50.yıl Karabayir İ.Ö.O'nda lise öğrenimimi B.evler Kemal Hasoğlu Lisesi'nde tamamladim. Müzikle tanışmam 6 sene önce ailemin gitar hediye etmesiyle başladi. 6 sene içinde müzik zevkim ve yaptığım müzik başladığım halinden farklı bir hal aldı. Yarışmada amacım verilen her parçayı iyi bir performans sergileyerek noktalamak." şeklinde tanımlamış.


İlk elemelerde söylediği Stevie Wonder-Isn't She Lovely ile kalbimi çalmıştı, dört jüri üyesinin koltuğunu döndürmeyi başarıp, tercihini Gökhan'dan yana kullandı.
O Ses'i izlemeye tövbeliydim bu yıl, geçen yılki taraflı ve hakedilmeyen birincilik nedeniyle. 
Mert, bana bu tövbeyi bozdurdu, kanallarda zap yaparken denk geldim; performansına başlamamıştı elinde gitar görünce bir izleyeyim dedim. Sonrasını hatırlamıyorum.
"Stevie Wonder" diye iman gücüyle ayağa kalktığımı hatırlıyorum sadece :)
Şimdiye kadar hiçbir yarışmada birinin kazanmasını bu denli istememiştim. Başından beri tek favorim kendisi.

Onda biraz Jason Mraz, Justin Timberlake havaları da seziyorum ki beni onda asıl vuranın ne olduğunu anlamışsınızdır -Justin Timberlaakee.
Çoook çook iyi yerlere gelmesini umduğum yegane insan kendisi.

Düellosu diyorum ve sadece dinleyin, gözünüzü kapatıp dinleyin. İddia ediyorum benim bu sezon O Ses'te dinlediğim en iyi düelloydu.
Rıza Sarıtaş ile birlikte bu yıl en favori iki sesimdi.

Ve Faith.
Mert'in şu ana kadar O Ses Türkiye'de sergilediği performansları arasında en en en en beğendiğim.
Sahneye o kadar çok yakışıyor ki ileride yapacağı albümleri, çekeceği klipleri, söyleyeceği şarkıları, konserlerini, konserlerinde yapacağı sahne şovlarını düşündükçe heyecanlanıyorum.
 Umarım hak ettiği yere gelir, birinci olur.

Ve Olsun.
Halil Sezai şarkılarını severim ama Halil Sezai yorumundan nefret ederim.
Şu ana kadar yapılmış en iyi Olsun yorumuydu bence.

Sesi uyuşturucu gibi, bağımlılık yapıyor.
Enteresan bir şekilde Tuğçe Gendigelen kadar konuşulmaması, inanılmaz derecede sinirimi bozmuştu.
Zira, bana bu sesi dinletseniz ve "Türk değil." deseniz "bencede" derim. Sesi o denli avrupai.
Bunu okuyorsan Mert, lütfeen lütfeen yurt dışında Jazz eğitimi falan al, gel gururdan göğsümüzü kabart.
Kafa seslerini evimde beslemek istiyorum, mimiklerinden bahsetmiyorum bile. 



Sesine sarılmak istiyorum, o kadar huzur dolu bir tınısı var ki.
Eğer yarışmayı bir bütün olarak düşünürsek ses, sahne vs. Kazanması gereken tek kişilik.

Hasan sempatik, naif falan ama Mert'i gördükçe "o ses" diyorum ben şahsen.
Bu arada kendisiyle ciddi düşünüyorum. Yani okuyorsan bir ses ver Mert :)

Ayrıca YouTube kanalındaki videolarını izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.
Justin Timberlake'den Cry Me A River söylemesini deli gibi istiyoruum, nolur yarışmada söylemese YouTube kanalına söylesin Allah'ııım.

O Ses Türkiye'yi kazanır mı bilmem ama beni kazandı. (çok önemliydi çünkü onun için :P)
Bu ülkeye çok fazla olduğunu düşünüyorum Mert'in.
Başarılar diliyorum ona finalde, tüüm kalbimle.
Destek için: MERT yaz 1890'a gönder.