Albüm İnceleme: Proje 2 (Erdem Kınay)

Selamlar.
Büüyüük bir yoğunluk içerisindeydim, iki haftadır başımı kaşımaya vaktim olmadı.
Sonunda bu yoğunluk bitti, ve bloğa geri döndüm.

Bu yazıyı erteleyip durdum ve bundan sonra böyle olmaması için boş günlerimde yazı depolamaya karar verdim.

Gecikme için Erdem Kınay Fan Clup'ten çook çook özür dilerim, elimde olan bir durum değildi, mecburiyetten gecikti.

Gelelim konumuza..

Konumuz Erdem Kınay'ın 30 Ekim Çarşamba günü çıkardığı Proje 2 albümü.
Albümün aslında Eylül gibi çıkması bekleniyordu ancak bazı aksaklıklar ve yeni parçaların eklenmesi nedeniyle piyasaya çıkış süreci gecikti.

Kendi tarzını ve tavrını yaratan, uzun süre birçok güzel şarkının altyapılarına imza atan Erdem Kınay da aranjör albümleri furyasına geçtiğimiz yıl yayınladığı Proje albümü ile dahil olmuş ve Demet Akalın'ın Rota'sı ile Türkiye çapında üne kavuşmuştu, ama tabiiki sıkı takipçileri uzun süredir tanıyordu kendisini.


Ben yeni albüm hazırladığını biraz geç duydum ve en erken 2014 başı gibi bekliyordum Proje 2'yi. Çünkü ne kadar güzel olsa bile aranjör albümü olunca insan tereddütle bakıyor.

İlk albümden farklı olarak Murat Boz, Sibel Can gibi daha popüler şarkıcılardan oluşuyor. Ancak tekrar Demet Akalın'ın albümde bulunması beni biraz üzdü ve hayal kırıklığına uğrattı, kendi adıyla ilerlemesini tercih ederdim ben açıkçası.



Sadece bazı vokalleri beğendiğimi söylemeliyim, gerisi zaten çok dinlemediğim isimler. Vokallerin seçimini yanlış yapıyor benim fikrimce Erdem Kınay, yoksa onun yaptığı işler Türk müzik piyasası çerçevesinde iyinin üzerinde.

Albümü baştan sona kesintisiz olarak dinlemedim, çünkü soundu beni yordu, açıkçası.

Çalışmanın bir albüm değil de maxi single olarak değerlendirilebileceğini düşünüyorum, çünkü 6 şarkı ve 3 versiyon var.
Bence aceleye gelmiş biraz.

Klip ve fotoğraf çekimlerinden anladığım kadarıyla Erdem Kınay biraz işin mutfağında olduğunu unutmuş, şöhrete fazla kapılmış. Dozu iyi ayarlanmalı diye düşünüyorum.
Yine de bu albüm, ilkinin bir tık ötesinde diye düşünüyorum.

Şimdi şarkılara tek tek bakalım ne dersiniz?


SİBEL CAN-ALKIŞLAR

Erdem Kınay-Sibel Can ikilisini çoğu kişi pek ilişkilendiremese de ben pek şaşırdığımı söyleyemem.
Çünkü Erdem Kınay'ın Proje albüm serisinin ilkinde Duman gibi Batılı tınlayan ama arabesk kokan bir parçaya harika  bir imza attığını düşünürsek, güzel bir kimyanın yakalanabileceğini tahmin etmek zordu. (Eğer mağaradan yeni çıktıysanız, ve Duman'ı henüz dinlemediyseniz buraya tık tık. :) )
Ve Alkışlar bu tahminlerimi doğrulamış oldu.
Bu ikilinin ortaklığını yadırgamamak gerek ama bu şarkı Proje 2'nin mükemmel bir albüm olduğunu söylemeye yetmiyor.

Sibel Can söz-beste olarak vasat bir şarkıyı öyle yorumlamış ki, şarkıya can vermiş.
Zaten Sibel Can o güzel sesiyle ölüyü diriltir.
Erdem Kınay'ın başarısı, bu şarkıyı Sibel Can'a okutmakla ve altyapıyı güzel, değişik hazırlamakla kalmış.
Beste çok sıradan, melodiden yoksun. 
Popüler müzik için kolay dile dolanan ve slogan potansiyelinde sözler yazan Deniz Erten de bence çokça hatalı. Nasıl bu derece talihsiz cümleler kurma yanlışına düşüyor, çok şaşırdım ciddi anlamda.. Bu işler Justin Bieber üzerinden Sinan Akçıl'a sallamakla olmuyor.
Tabi Erdem Kınay'ın söz yazarlığı hakkında bilgi sahibi olmadığı da bu sözlere onayından belli, bu sayede tüm şarkılar bu denli birbirine benziyor.
Puanım 7/10
Bir de akustik versiyonu bulunmakta efenim buradan buyrunuz.

YALNIZ ORDUSU-DEMET AKALIN


Beni böyle ciddi ciddi bayadır takip edenler bilir ki Demet Akalın'ı pek sevmem ama albüm şarkıları ve canlı (hiç görmediğimiz) performansları nedeniyle. Yani benim derdim müzikalite ile.


Demet Akalın benim için şu videoyu izlediğiim gün bitmişti.

Ama bu tip proje albümlerde iyi şarkılar seçip, yorumluyor genellikle.
Yalnız Ordusu da geçen yılki Rota'yı andırsa da daha çok konuşulacağa benziyor.
Puanım: 4/10

MURAT BOZ-İLK ANDA

Albüm içinde beni en çok hayal kırıklığına uğratan şarkı kesinlikle.
Bunun nedeni ise beklentimi çok yüksek tutmam sanırım.
Murat Boz'u severim, yaptığı işleri beğenirim.
Ama bu olmamış.

Nakarat bölümü iyi gibi ama daha güzel şeyler bekliyordum ben, çünkü Murat Boz varsa iyi iş potansiyeli vardır.
Çok birşey söylemek istemiyorum, ciddi anlamda hayal kırıklığına uğradım çünkü.
Puanım 6/10

BENGÜ- KOLAY GELSİN

Albümde benim için hit olan 2.şarkıdır kendisi.
Çok bağlayıcı bir şarkı.
"gizli saklı gecelerde" bölümü çok güzel.

Ses getirmesi oldukça muhtemel olan bir şarkı, albümün en öne çıkan şarkılarından birisi zaten.
Puanım 9/10

MERVE ÖZBEY-HELAL ETTİM
Albümün ilk hiti kesinlikle.
Şahsen isimler açıklandığında en merak ettiğim şarkıydı Helal Ettim.
Beklentimi karşıladı, hem de fazlasıyla.
Albümde Sibel Can,Murat Boz,Bengü gibi isimler olmasına rağmen en çok merak edileni kesinlikle.

Ne dediğimi anlamanız için sesini, ve sesinin sınırlarını duymanız yeterli olacaktır efendim.
Puanım 10/10

AYNUR AYDIN-SINIR

Sınır'dan önceki şarkı Helal Ettim olunca Aynur Aydın'a pek sıra gelmedi nedense.
Sadece Lifes Go On şarkısını seviyorum ve pek beğendiğimi söyleyemeyeceğim, sözler beste konusunda.

Fazla klişe buldum.
Ama Eurovision olsa benim kesin adayım diyebileceğim kalitede bir sanatçımız kendisi. İngilizce'de kendisini daha iyi ifade ettiğini düşünüyorum, sahne şovları ilginç,kaliteli olabilir.
7/10

Versiyonlar;
Sibel Can-Alkışlar Akustik
Yazı başında şarkıdan çok bahsettiğim ve linkini koyduğum için çok açıklamıyorum.

Serdar Ortaç Yorum Yok / Merve Özbey- Duman (DJ Eyüp Remix)
Cidden yorum yok..
Remix yapmaya çalışılmış bir de trance yapmaya kalkmış.
Ama full sample basmış tabiki DJ arkadaş.
Mix rezilliğinin de farkındadır umarım.
Dinleyenlere Allah'tan sabır ve kulak diliyorum..
-347985437345/10



GENEL OLARAK ALBÜMÜ İNCELERSEK;
SÖZ: 3/10
BESTE: 5/10
ALT YAPI: 7/10
SOLİST SEÇİMİ/VOKAL PERFORMANSI: 4/10
ERDEM KINAY PERFORMANSI: 8/10

Yarın Can Bonomo-Kara incelemesinde görüşmek dileğiyle.

Ayrıca Emre Aydın fan clup için EmreAydinNews ile sürprizlerimiz olacak takipte kalııııın :)
sevgilerle efenim.
smirna..


İLETİŞİM:
Twitter: ksolanahtari
Instagram: kayipsolanahtari
Gmail:kayipsolanahtari@gmail.com
 kayipsolanahtari.blogspot.com